06 d’agost 2007

Salvar l'Àfrica?

Qui em coneix sap que tinc una debilitat pel continent africà, la seva gent, els seus paisatge, colors, les formes d’entendre la vida...

És un continent màgic, tot i les dificultats que pateix, i majoritàriament la visió que en rebem és molt distorsionada (ja sigui fam, guerres, crisis humanitàries, migracions desesperades... o bé paisatges idíl·lics on fer safaris, cultures espectaculars reduïdes a folklore espectacle...).

Fins i tot quan vols defensar que és un continent riquíssim del què hauríem d’aprendre moltíssimes coses, que un dels seus problemes principals és la influència (per no dir colonialisme!) dels països Occidentals o que potser per l’Àfrica una bona solució seria deixar-los seguir el seu propi camí, n’hi ha que et prenen per boig.

Una molt bona amiga, la Clara, està vivint a Senegal des de fa una mesos ampliant els seus ja extensos coneixements sobre Àfrica, la perspectiva de gènere i el desenvolupament. Fa uns dies va fer d’altaveu de l’opinió d’una africà que m’ha semblat interessant compartir.

Stop Trying To 'Save' Africa (versió en anglès). The Washington Post, 15/07/07
Cessez de vouloir "sauver" l'Afrique! (versió en francès). Le monde, 28/07/07

1 comentari:

Eduard Vallory i Subirà ha dit...

Benvingut! Potser encara m'animo i torno a posar en marxa el meu... ;)

Petons!